سفر و گردشگری با تریپ تو تریپ

در این وبلاگ مقالات مرتبط با صنعت گردشگری را خواهیم خواند

سفر و گردشگری با تریپ تو تریپ

در این وبلاگ مقالات مرتبط با صنعت گردشگری را خواهیم خواند

سفر به کانادا و گردش در این کشور

برای سفر به کانادا، فرقی نمیکند برای دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش های علمی و تجاری، بازدید از جاذبه های گردشگری و یا همراهی با تور کانادا، تحصیل و یا تحقیق، می روید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک موردنیاز برای ویزا را آماده و ترجمه کنید و با حضور در سفارت کانادا یا آنلاین از طریق وبسایت سفارت کانادا اقدام کنید. با توجه به بسته بودن سفارت کانادا در ایران و البته زمان کمتری که طول می کشد تا آنلاین برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید، ما درخواست شما را به صورت آنلاین ثبت می کنیم.

 در حال حاضر می توانید برای ویزای توریستی (عادی و تضمینی)، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی، ویزای شغلی، ویزای سرمایه گذاری و سوپر ویزا اقدام کنید.

  برای ویزای تضمینی کانادا مدارک شما به دقت بررسی و کنترل می شوند و برحسب شرایط خاص پرونده ممکن است مدارک بیشتری از شما خواسته شود. پس از اینکه مدارک کامل شد، یک الی دو هفته زمان میبرد تا همکاران بخش اجرایی ما درخواست ویزای شما را به سفارت ارائه دهند. تکمیل فرمها و پرداخت وجوه مرتبط نیز در همین مرحله انجام میگیرد. حتما فرمهایی که برای شما پر شده است را به دقت مطالعه نمایید و به ما تاییدیه دهید. پس از طی این مراحل، نامه انگشت نگاری در اختیار شما قرار داده می شود و شما تا یک ماه فرصت دارید به محل موردنظر مراجعه نمایید.

 انتخاب محل انگشت نگاری با شماست: از دبی، آنکارا و ایروان گرفته تا رم، پاریس، شیکاگو و … توجه نمایید که کانادا در حال حاضر نیازی به تعیین وقت سفارت ندارد و انگشت نگاری در هر روز و هر زمانی که شما بخواهید در این بازه یک ماهه قابل انجام است. البته قبل از سفر برای انگشت نگاری، ما اطلاعات مورد نیاز مانند تقویم تعطیلات سفارت کانادا و دفاتر انگشت نگاری را به شما اعلام خواهیم کرد.


 بعد از انجام انگشت نگاری باید منتظر جواب سفارت بود. ممکن است در همان روز اول، جواب نهایی اعلام شود و یا ممکن است تا چندین ماه طول بکشد. در هر صورت، بلافاصله پس از صدور جواب نهایی، شما را در جریان خواهیم گذاشت. 

اگر جواب منفی باشد، نامه سفارت مبنی بر رد درخواست در اختیار شما قرار داده می شود و اشکالاتی که به پرونده گرفته شده توضیح داده می شود. اگر هم جواب مثبت باشد به شما اطلاع میدهیم که پاسپورتتان را برای صدور ویزا در اختیار ما قرار دهید. در این زمان هم شما تا یک ماه فرصت دارید تا گذرنامه را به سفارت تحویل دهید. با توجه به اینکه در حال حاضر ویزاها مطابق با اعتبار پاسپورت، تاریخ میخورد؛ توصیه میکنیم در صورتیکه گذرنامه اعتبار زیادی ندارد، آن را تعویض نمایید. پروسه ارسال گذرنامه به سفارت و برگشت آن “پیکاپ” معمولا حدود یک الی دو هفته زمان میبرد.

سایت اصلی ما

 پس از اینکه خیالتان از بابت صدور ویزا آسوده شد، می توانید بلیط خریداری کنید. از نظر زمانی محدودیتی برای سفر به کانادا نخواهید داشت و در هر سفر اجازه دارید تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشید.  اعتبار اصلی این ویزا تا ده سال است اما از آنجائیکه گذرنامه های ایرانی حداکثر تا پنج سال اعتبار دارد، ویزایی که از این طریق به متقاضیان ایرانی تعلق می گیرد پنج ساله است. 

در این ویزا فرد دعوت کننده می باید فرزند یا نوه متقاضی باشد، در کانادا اقامت داشته باشد و حداقل حقوق پایه (۲۴۰۰۰ دلار در سال) را دریافت نماید. مدارک اقامت و برگه های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده هم حتما باید ارائه شوند. علاوه بر اینها دعوت کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا تهیه کند و فرد دعوت شونده باید زیرنظر پزشکان مورد اعتماد سفارت معاینه شود. این ویزا چند بار ورود است و به دارنده آن اجازه می دهد در هر بار ورود حداکثر دو سال در کانادا اقامت داشته باشد.  

به منظور ارتقای تبادلات علمی و فرهنگی مابین کانادا و دانش پژوهان سایر کشورها، تسهیلاتی به منظور ارائه ویزای فرصت مطالعاتی به واجدین شرایط، اعطا می شود. متقاضیان میتوانند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، موسسه علمی و یا مراکز هنری کانادا، جهت دریافت ویزا اقدام نمایند. از آنجائیکه این ویزا در رده بندی خاصی بین ویزاهای تحصیلی و کاری جای میگیرد، انتخاب نوع صحیح ویزا از اهمیت زیادی در پروسه اقدام برای ویزای فرصت مطالعاتی برخوردار است.


  اکثر متقاضیان میباید جهت دریافت ویزای کاری اقدام نمایند و برحسب مورد که آیا در حین دوره از استاد و مرکز آموزشی مقصد حقوق دریافت می کنند یا خیر، باید فرم های مربوطه را تکمیل و هزینه های مرتبط را به اداره مهاجرت کانادا پرداخت نمایند. 


در برخی موارد با توجه به طول مدت دوره و ماهیت علمی یا پژوهشی آن می توان برای سایر ویزاها، مانند ویزاهای تحصیلی و یا حتی ویزیتور عادی اقدام نمود. کسانی که برای دریافت این ویزا اقدام می کنند معمولا از شرایط علمی ، پژوهشی و فرهنگی خاصی برخوردار هستند و می توانند دانش اکتسابی خود را در اختیار سایر همکاران و هم رشته ای های خود قرار دهند.

یکی از آسان ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا، روش سرمایه گذاری می باشد. کانادا برنامه های زیادی برای این روش پیشنهاد کرده است. توجه داشته باشید که روند مهاجرت به روش سرمایه گذاری در استان کبک سرعت پذیرش بیشتری دارد و اگر شرایط زیر را دارید می توانید از طریق سرمایه گذاری به کانادا به راحتی مهاجرت کنید.

از مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  درصد قبولی بالا از طریق سرمایه گذاری نسبت به بقیه روش ها
  •  سرعت بالای پذیرش پرونده توسط اداره مهاجرتی کانادا
  •  عدم نیاز به دانستن زبان انگیسی یا فرانسه

برای این نوع مهاجرت از دو طریق می توانید اقدام نمایید:

  •  مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برنامه دولت فدرال
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برنامه کبک

منبع: https://nilgam.com/visa/canada

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.