سفر و گردشگری با تریپ تو تریپ

در این وبلاگ مقالات مرتبط با صنعت گردشگری را خواهیم خواند

سفر و گردشگری با تریپ تو تریپ

در این وبلاگ مقالات مرتبط با صنعت گردشگری را خواهیم خواند

مهاجرت به کانادا: درباره بریتیش کلمبیا

از این موقعیت برای آشنایی با استان کانادایی بریتیش کلمبیا استفاده کنید
B.C غربی‌ترین استان کانادا است که در مرز اقیانوس آرام واقع‌شده است. این استان که به دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی حیرت‌انگیز (داشتن شش پارک ملی) شهرتی بین‌المللی دارد، بیش از ۶/۴ میلیون نفر جمعیت دارد. بااینکه اکثر این جمعیت در منطقه لوور مینلند زندگی می‌کنند، مساحت زمین بریتیش کلمبیا به‌اندازه مجموع مساحت کشورهای فرانسه، آلمان و هلند است.
مرکز استان بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریاست که در جزیره ونکوور واقع‌شده است. پرجمعیت‌ترین شهر این استان ونکوور است که سومین شهر بزرگ کانادا نیز است و جمعیتی کلان‌شهری در حدود ۵/۲ میلیون نفر دارد. هرساله بیش از ۴۰،۰۰۰ مهاجر از اطراف دنیا به این استان وارد می‌شوند و این جمعیت مهاجر بخش عظیمی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. درواقع، بیش از یک‌سوم جمعیت ونکوور اهل خارج کانادا هستند و بریتیش کلمبیا بزرگ‌ترین جمعیت چینی را در کانادا دارد. فضای چند فرهنگی سرزنده و کیفیت عالی زندگی این استان باعث شده تا به یکی از مقاصد اصلی تازه‌واردان به کانادا تبدیل شود.
شهرهای اصلی بریتیش کلمبیا
ونکوور
ونکوور بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا است و به‌طور مداوم در فهرست سه شهر برتر قابل زندگی در کل دنیا قرار می‌گیرد. بااینکه جمعیت خود شهر ونکوور در حدود ۶۰۰،۰۰۰ نفر است، در منطقه کلان‌شهری در حدود ۵/۲ میلیون نفر زندگی می‌کنند که باعث شده این شهر به سومین شهر بزرگ کانادا و بزرگ‌ترین شهر غرب تورنتو تبدیل شود. جمعیت ونکوور که در زمان ایجاد این شهر جوان در سال ۱۸۸۶ فقط بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت بود، با رسیدن سال ۱۹۱۱ به ۱۰۰،۰۰۰ نفر افزایش یافت.
با توجه به معیارهای کانادا، ونکوور آب‌وهوای معتدلی دارد و برعکس سایر شهرهای کانادا زمستان‌های سرد و برفی ندارد. یکی از ویژگی‌های ونکوور در این آب‌وهوای دلپذیر آن است که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها در نوع خود در آمریکای شمالی به نام پارک استنلی در آن قرار دارد. در خط افق این شهر نیز کوهستان‌هایی در شمال و اقیانوس آرام در غرب خودنمایی می‌کنند که مناظر دیدنی و جذابی را ایجاد می‌کنند.
اغلب این شهر را «شهر همسایه‌ها» نامیده‌اند، زیرا از مناطق مختلفی تشکیل‌شده است که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و فرهنگ خاص خود را دارند. بسیاری از این همسایه‌ها به‌واسطه جوامع مهاجری که جمعیتشان در آنجا غالب است شناسایی می‌شوند، مانند ایتالیای کوچک (Little Italy)، شهرک ژاپن (Japantown) یا بازار پنجاب. سایر همسایه‌های غیر قومیتی مانند گاستون یا گرانویل نیز حال و هوا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.
ونکوور به لطف داشتن کیفیت زندگی بالا یکی از برترین مقاصد برای مهاجران به کاناداست. این امر باعث ایجاد جمعیتی بسیار متنوع شده است، به‌طوری‌که زبان اول نیمی از ساکنان این شهر زبانی غیر از انگلیسی است. بااینکه درصد زیادی از مهاجران به جوامع اجازه داده‌اند بخش زیادی از فرهنگ خود را حفظ کنند، در این شهر فرهنگی سرتاسری ایجادشده است که در تلفیقی از فرهنگ‌ها باهم مشترک بوده و آن‌ها را جشن می‌گیرند. برای مثال، در جشنواره بزرگ دراگون بوت افرادی از جامعه چینی کانادایی و نیز سرتاسر شهر شرکت می‌کنند.
ونکوور اقتصاد مالی و مبتنی بر خدمات متنوعی دارد. این شهر یکی از نقاط مهم حمل‌ونقل برای کالاهایی است که به‌وسیله کشتی به کانادا و از آن به اقیانوس آرام حمل می‌شوند که بیش از سایر بندرگاه‌های دیگر آمریکای شمالی کالا از آن صادر می‌شود. به‌تازگی هزینه پایین انجام کسب‌وکار در این شهر حجم زیادی از تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را به آن کشانده است که باعث شده به آن لقب «هالیوود نورث» بدهند. علاوه بر این، وجود دانشگاه‌های پژوهشی با کیفیت بالا باعث شده است صنایع فناوری بالای فراوانی ازجمله ارتباطات از راه دور و طراحی بازی‌های کامپیوتری به آن وارد شوند.
ویکتوریا
شهر ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیاست و در لبه جنوبی جزیره ونکوور واقع‌شده است. منطقه کلان‌شهری ویکتوریا در حدود ۳۶۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد که اکثر آن‌ها در نقاط شهری کوچک‌تر اطراف مرکز استان زندگی می‌کنند. ویکتوریا به‌اندازه یک قایق‌سواری کوتاه‌مدت با شهر ونکوور فاصله دارد.
مدیریت دولتی، خدمات و گردشگری بخش اصلی کارفرمایان شهر ویکتوریا را تشکیل می‌دهند. جزیرۀ ونکوور، به مرکزیتِ ویکتوریا، به لطفِ آب‌وهوا و محیط‌زیستِ محافظت‌شده‌اش، قطبِ تفریح و طبیعت‌گردی شده است. دانشگاه مشهور ویکتوریا نیز در این شهر قرار دارد که دانشجویان، فرهنگیان و پژوهشگران را به این شهر می‌کشاند.
ویکتوریا به دلیل داشتن آب‌وهوای ملایم و طبیعتی آرام بسیار محبوب است. هرچند این شهر فرهنگی شکوفا دارد و مرکز هنر نیز هست، در میان حومه شهری آن نیز می‌توان احساس یک شهر کوچک‌تر را یافت. میزان ارتکاب جرم در ویکتوریا بسیار پایین است و استاندارهای زندگی عالی دارد.

http://trip2trip.blogsky.com/1397/03/13/post-1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.